[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: آزمایشگاه سیگنالینگ ::

  آزمایشگاه کنترل و سیگنالینگ

  آزمایشگاه کنترل و سیگنالینگ با هدف آشنا سازی دانشجویان با مفاهیم کنترل و سیگنالینگ راه آهن و آموزش انواع سیستم ها از قبیل انواع مدارات راه، دستگاه محور شمار، انواع سیستمهای اینترلاکینگ راه آهن و ... و همچنین آشنایی دانشجویان با قوانین حاکم بر تجهیزاتی مانند تقاطع های هم سطح جاده و راه آهن و منطق اینترلاکینگ، انواع ماشین سوزنها و نحوه کار آنها در دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران تأسیس شده است.

 

  1- پروسه آشنایی با اینترلاکینگ رله ای:

  برای آشنایی دانشجویان با سیستم اینترلاکینگ رله ای، یک رک رله برای کنترل یک سوزن که در محوطه کناری دانشکده واقع شده، در نظر گرفته شده است. این سیستم دارای یک پانل می باشد که بوسیله آن می توان فرامین لازم را به اینترلاکینگ رله ای داد. از جمله توانایی های این سیستم، SET کردن مسیر از سه جهت منتهی به سوزن می باشد. این سیستم دارای سه سیگنال ورود در سه سمت نیز می باشد. به علت عدم عبور قطار از این سیستم، مدار راه در آن تعبیه نشده است و اشغال شدن بلاک ها توسط کلید بر روی پانل دستگاه شبیه سازی می شود.

 

AWT IMAGE

 

مواردی که دانشجویان در کار با این دستگاه آموزش می بینند، عبارتند از:

  - انواع رله ها و تجهیزات لازم به منظور ساخت یک اینترلاکینگ رله ای

  - آشنایی با شمایل پانل کنترل در مرکز کنترل قطار و اجزاء، کلیدها و نشانگرهای روی آن

  - آشنایی با نحوه Set کردن یک مسیر و Cancel کردن آن

  - آشنایی با انواع آزادسازی مسیر

  - آشنایی با مفهوم Trail کردن سوزن و اقدامات لازم برای رفع آن

  - آشنایی با ماشین سوزن، سوزن و اجزای آنها و مقدمه ای در رابطه با تعمیرات و نگهداری آنها

 

  2- میز آزمایش مربوط به سیستم محورشمار:

  یکی دیگر از تجهیزات نصب شده در آزمایشگاه کنترل و سیگنالینگ، دستگاه محورشمار دابل تراک می باشد. این دستگاه توانایی دارد که تعداد محورهای وارد شده به دو بلاک متوالی را نمایش دهد، جهت عبور قطار را تشخیص داده و آزادی و اشغال بلاک های مربوطه را به سیستم اینترلاکینگ اطلاع دهد.

  AWT IMAGE

 

    مواردی که دانشجویان در کار با این دستگاه آموزش می بینند، به قرار زیر است:

  - آشنایی با محورشمار، طرز کار و مکانیزم عملکرد آن و همچنین لزوم استفاده از آن

  - نحوه راه اندازی دستگاه محورشمار و آماده سازی آن برای تشخیص ورود قطار

  - آشنایی با وضعیت خطاهای ممکن برای محورشمار و نحوه رفع آنها

 

  3- میز ماکت شبیه ساز اینترلاکینگ کامپیوتری:

  این میز، شامل دو ایستگاه و دو مسیر رفت و برگشت بین آنها می باشد. تمام سیگنالها و سوزنهای این ماکت توسط کامپیوتر تغییر وضعیت داده می شوند و همچنین از وضعیت آنها پس خورد گرفته می شود و بر روی شماتیک سیستم روی مانیتور کامپیوتر نمایش داده می شود. همچنین موقعیت قطار توسط سنسورهای تعبیه شده در خط، تشخیص داده می شود و روی صفحه نمایش مشخص می گردد. بوسیله منطق اینترلاکینگ پیاده شده در کامپیوتر، می توان مسیرهای مختلفی Set کرد.

  AWT IMAGE

   

  مواردی که دانشجویان در کار با این دستگاه آموزش می بینند عبارتند از:

  - آشنایی با اینترلاکینگ کامپیوتری و عناصر اصلی آن

  - آشنایی با Control Table و نوشتن آن برای مسیرهای مختلف موجود در ماکت و تست آن به صورت عملی

  - توانایی پیاده سازی منطق اینترلاکینگ و برقراری ارتباط با اینترفیس ماکت به منظور کنترل سیگنالها و سوزنهای دستگاه و ...


  -

دفعات مشاهده: 12943 بار   |   دفعات چاپ: 3258 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 228 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665